آئین نامه اجرایی مسابقات لیگ برتر استان فصل ۹۱-92

آئین نامه اجرائی  مسابقات فوتبال قهرمانی  لیگ برتر  

 

 باشگاههای  استان  مازندران

   

 

فصل ورزشی ۹۲-۹۱ 

 

 

در ادامه مطلب

آئین نامه اجرائی  مسابقات فوتبال قهرمانی  لیگ برتر  باشگاههای  استان  مازندران

  فصل ورزشی ۹۲-۹۱ 

 

((ماده ۱ )) هدف

بمنظور توسعه ورزش فوتبال استان و همچنین ایجاد قابلیتهای سالم و بالا بردن کیفیت مسابقات از یک سو و از سوی دیگر شکل گیری و تقویت باشگاهها و تامین نیروی انسانی کارآمد در زمینه های فنی و اجرائی در شهرستانهای مختلف ، مسابقات مذکور بصورت زیر برگزار خواهد شد .

 (( ماده ۲ )) نامگذاری

این مسابقات بمناسبت یادواره و  بزرگداشت سرداران و ده هزار شهید استان مازندران  نامگذاری شده است .

 (( ماده ۳ ) ضوابط عمومی

۱-۳ : این مسابقات بین۱۳ تیم  لیگ  فوتبال باشگاههای مازندران در یک گروه  بصورت لیگ ( دو دوره ای رفت و برگشت ) و زیر نظر سازمان لیگ  مازندران  برگزار می گردد .  

۲-۳ : باشگاههای شرکت کننده در صورتی اجازه دارند در مسابقات لیگ   شرکت نمایند که دارای شرایط مشروح ذیل باشند :

۱-۲-۳ : با توجه به تاکید فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی و پیرو مکاتبات سال ۸۰ هیئت فوتبال مازندران و براساس معیارهای تربیت بدنی بعنوان باشگاه دارای پروانه تاسیس بوده و مجوز رسمی را از تربیت بدنی محل و اداره کل تربیت بدنی استان مازندران کسب نموده و یا نسبت به ثبت باشگاه در اداره ثبت شرکتها اقدام و مدارک مستند را به  سازمان لیگ  استان ارائه نمایند .

۲-۲-۳ : آئین نامه های داخلی ، مالی ، انضباطی هر باشگاه می باید  ممهور  به مهر و امضاء هیئت مدیره و مدیر عامل باشگاه رسیده باشد را به هیئت فوتبال استان ارائه گردد .  

۳-۲-۳ : معرفی زمین اختصاصی یا استیجاری برای انجام مسابقات که به تائید هیئت فوتبال و اداره تربیت بدنی شهرستان مربوطه و سازمان لیگ  استان  رسیده باشد . جزء اهم وظایف هر باشگاه می باشد .

۴-۲-۳ : تیمها می باست   هزینه های  صدور کارت –داوری –نظارت و سرپرستی  و ...  در کل مبلغ ۰۰۰/۰۰۰/۳۰ ریال  به حساب جام  ۵۶/۷۵۳۴۰۸  هیئت فوتبال استان مازندران نزد بانک ملت  واریز و فیش آنرا تحویل  واحد لیگ استان نمایند .

۵-۲-۳ : در پایان این دوره از  مسابقات تیم اول در صورت دارا بودن سایر شرایط لازم قانونی که از سوی فدراسیون اعلان می گردد ( خاصه مفاد بند ۱-۲-۳ ) این آئین نامه بعنوان نماینده مازندران   به  مسابقات  لیگ زیر گروه کشور   در سال ۸۶  راه می یابند .

۶-۲-۳ : در پایان مسابقات  دو تیم آخر جدول به مسابقات لیگ ۱  سال ۹۲   سقوط می نمایند . و تیمهای باقیمانده در صورت داشتن تیمهای پایه ( نوجوانان –جوانان –امید ) در مسابقات فصل آینده شرکت داده خواهند شد .

توجه : در صورت عدم ادامه مسابقه توسط تیمی از هر جای مسابقات نتایج بازیها انجام شده به قوت خود باقی و بازیهای باقیمانده سه بر صفر به نفع تیمها خواهد شد .

تبصره  ۱ : در صورت برگشت یکی از تیمهای لیگ کشور به استان  سه تیم حذف خواهد شد .  زیرا بازیهای سال ۹۲ بر اساس قرارداد با AFCباید با شرکت ۱۲ تیم برگزار گردد .

۷-۲-۳ : تعیین زمان و مکان بازی جزء اختیارات سازمان لیگ  می باشد .

 (( ماده ۴ )) ضوابط فنی و اجرائی

۱-۴ : این مسابقات از لحاظ فنی براساس مقررات بین المللی فوتبال ( FIFA  ) و فدراسیون فوتبال و از نظر اجرائی و انضباطی براساس آئین نامه های هیئت فوتبال استان و این دستور العمل انجام می شود .

۲-۴ : این دوره از مسابقات قهرمانی لیگ باشگاههای مازندران با شرکت ۱۳  تیم به نام  ( به ترتیب قرعه کشی انجام شده در جلسه )

۱-  طپش قائمشهر ۲-  شهداء ساری  ۳-  شهید کریمی جویبار ۴-  ناب استیل سلمانشهر                         ۵- مقیم کوتنا قائمشهر۶-  استقلال لموک قائمشهر۷-   شهدای مقاومت کوتنا  ۸- شهدای بابلسر          ۹- شهرداری سرخرود۱۰-  وحدت شهر فریدونکنار ۱۱- دریای بابل     ۱۲ –بازرگانان چالوس  ۱۳-

۳- ۴ : هر تیم می بایست حداکثر ۱۵ روز قبل از آغاز شروع مسابقات مدارک خواسته شده را تحویل سازمان لیگ     جهت صدور کارت شرکت در مسابقات نماید .

۴-۴ : قرارداد بازیکنان و همراهان فقط براساس فرم ابلاغ شده از طرف هیئت فوتبال استان اعتبار خواهد داشت و قرارداد آنان در فصل نقل و انتقالات با حضور شخص  بازیکنان  در هیئت و پس از ثبت در هیئت فوتبال شهرستان می بایست ظرف مدت ۷۲ ساعت در سازمان لیگ  نیز به ثبت برسد .

( کلیه موارد در خصوص نقل و انتقالات بازیکنان و مربیان مطابق با آئین نامه ابلاغی به شماره ۵۵۲۵/۲۶۱ مورخ ۶/۱۲/۸۰  و  سایر آئین نامه های نقل و انتقالات مربوطه بعد  از آن  می باشد . )  

۵-۴ : تعداد نفرات هر تیم فوتبال عبارتند از ۲۲ بازیکن بزرگسال ۵ بازیکن زیر ۲۳ سال وجمعاً ۲۷+ ۹ همراه          ( سرپرست + سرمربی +  مربی + کمک مربی ۱و۲  + پزشک + مسئول تدارکات + مربی بدنساز + فیزیوتراپ  ) می باشد و هر تیم  می تواند حداکثر تا سقف ۸ بازیکن از بازیکنان رده سنی امید و جوانان باشگاه مربوطه که در مسابقات شهرستان یا استان شرکت داشته باشندو در فصل مسابقات معرفی و استفاده نموده باشد در این مسابقات هم معرفی و کارت شرکت در مسابقات دریافت و از آنان استفاده نمایند . ( ۱۱/۱۰/۷۳ به بعد )

تبصره ۲ :معرفی این بازیکنان به معنی مجوز برای جایگزین آنان در تیم رده سنی مرتبط محسوب نمی گردد .

تبصره ۳ :حضور بازیکنان رده سنی پائین تر در تیم رده بالاتر هیچگونه اولویتی برای تغییر مسابقات نخواهد بود  مسابقات در رده سنی مربوطه طبق برنامه تنظیمی اجرا می گردد .

۶-۴ : تیم ها می توانند اسامی و مدارک حداقل ۲۲  بازیکن اصلی را ارائه و مابقی  بازیکنان  را فقط در نیم فصل  مسابقات تکمیل نمایند .   برای تکمیل و اضافه نمودن بازیکن در نیم فصل ، تیم ها باید یک هفته قبل از زمانی که تمایل دارند از بازیکن در مسابقات استفاده نمایند مدارک کامل را به  واحد لیگ استان  تسلیم نمایند تا پس از صدور کارت بعد از یک هفته در مسابقات شرکت داده شوند .

۱-۶-۴:حداقل  مدرک سرمربیگری در باشگاههای فوق داشتن گواهینامه درجه B  آسیا می باشد .  و مربیان و کمک مربیان حداقل درجه Cآسیا می باشد . که مجوز مربیگری از طرف واحد آموزش مربیان استان صادر شده باشد .

۷-۴ : تحویل مدارک باشگاههای شرکت کننده در این مسابقات شامل موارد مشروح ذیل می باشد :

** تأییدیه عدم بدهی از طرف واحد انضباطی و مالی

** کارت بیمه ورزشی معتبر  و کارت عضویت فدراسیون فوتبال

** فرم تکمیل شده مشخصات فردی و قرارداد بازیکنان

** تصویر شناسنامه و مدرک مربیگری مربیان و معرفی نامه همراهان

** اصل تصویر شناسنامه عکسدار بازیکنان ، برای بازیکنان با شرایط سنی امید و جوانان علاوه بر شناسنامه بازیکن ، اصل گواهی تحصیلی ، ارائه اصل شناسنامه پدر و مادر الزامی است .

** اصل گواهی تحصیلی  معتبر و عکسدار بازیکنان که به تائید اداره آموزش و پرورش شهرستان در سال تحصیلی  ( جاری  ) مرتبط رسیده باشد .

** کارت ملی  

** اصل و تصویر کارت کامپیوتری معتبر دانشجوئی بازیکنانی که در دانشگاههای کشور به تحصیل استغال دارند . به همراه نامه کتبی از دانشگاه

** تعیین وضعیت نظام وظیفه بازیکنانی که به سن مشمولیت رسیده اند از سوی حوزه نظام وظیفه عمومی استان ذیربط ( اگر بازیکنی در اواسط مسابقات به سن مشمولیت می رسد در همان مقطع بایستی تعیین وضعیت شود ) .

** کارت پایان خدمت ، کارت معافیت دائم یا موقت، کارت خرید خدمت ، دفترچه آماده به خدمت ، فرم قرارداد ، فرم مشخصات فردی و فرم لیست اسامی بازیکنان و کادر همراه .

در صورت تحویل و ارائه مدارک جعلی یا تقلبی و ... بازیکنان و عوامل ، توسط مسئولین باشگاه که منجر به صدور کارت و استفاده از بازیکنان و ... گردد ماده ۶۳ آئین نامه انضباطی فدراسیون در مورد سرپرست یا مدیر تیم خاطی و باشگاه اعمال خواهد شد .

ماده ۶۳ آئین نامه انضباطی فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران می گوید  :مسئولیت احراز اصالت مدارک سرپرستان –مربیان –بازیکنان –پزشکان و سایر عوامل تیم قبل از ارائه به هیئت با مدیر عامل باشگاه و سرپرست تیم است و در صورت ارائه مدارک جعلی یا تقلبی یا هر نوع مدارک دیگری و ... که عوامل استفاده شده در مسابقه را غیر مجاز تلقی نماید تنبیهات ذیل منفرداً یا تواماً اعمال خواهد شد .

الف ) : محرومیت بازیکن از یک تا سه سال

ب ) : محرومیت سرپرست تیم از یک تا سه سال

ج ) : محرومیت سایر دست اندرکاران تیم از یک تا سه سال

د ) : اعلان نتیجه سه بر صفر به نفع تیمهای مقابل

ح ) : جریمه نقدی

تبصره ۴ : احراز تقصیر براساس عدله ارائه  شده و تحقیقات انجام شده با مرجع رسیدگی کننده می باشد .

تبصره ۵ : استفاده از بازیکن غیر مجاز حسب مورد مشمول مجازاتهای مندرج در ماده فوق الذکر می باشد .

۸-۴ : شرایط بازیکنان مشغول خدمت سربازی

** برای آندسته از بازیکنانی که مشغول انجام خدمت مقدس سربازی می باشند  و در تیم های غیر نظامی عضویت دارند در صورت صدور رضایت نامه از تربیت بدنی نیروی مسلح  کارت صادر می شود . در صورت   عدم عضویت در باشگاهها   فقط می توانند در تیمهای نظامی بازی نمایند . برای آندسته از افراد که جهت انجام مقدمات معافیت پزشکی می باشند در صورت تأیید سازمان نظام وظیفه حق شرکت در مسابقات را دارند .   

** برای آن دسته از بازیکنانی که به خدمت سربازی اعزام می شوند شروع مدت خدمت سربازی هر فرد مشمول با تائید حوزه نظام وظیفه عمومی و یا یگان آموزش نظامی مرتبط مبنای اقدامات بعدی است .

۹-۴ : هر تیم که بعد از ثبت نام بنابر هر دلیلی از ادامه شرکت در مسابقات انصراف دهد علاوه بر آنکه مبلغ ودیعه سپرده ضبط می گردد آن تیم در مسابقات نیز حداقل به یک رده پائین تر سقوط خواهد نمود .

۱۰-۴ هر تیم فقط باید دور رنگ برای لباس ورزشی خود انتخاب و اعلام نماید ، ضمناً رنگ پیراهن دروازه بان بایستی از سایر بازیکنان متمایز باشد .

۱۱-۴ هر باشگاه موظف است لیست بازیکنان  به همراه شماره پیراهن آنها که به تائید هیئت فوتبال   شهرستان مرتبط رسیده باشد تحویل سازمان لیگ  نماید و هیچگونه تغییری تا پایان مسابقه برابر فرم اعلام شده نخواهد داشت .

تبصره  ۶ : در صورت تخلف بند ۱۱-۴ ضمن محرومیت بازیکن جریمه نقدی هم خواهد شد .

۱۲-۴ : هر باشگاه حاضر در لیگ    استان باید در یک فصل با تمامی باشگاهها دو دیدار رفت و برگشت برگزار کند . هر باشگاه در یک دیدار میزبان و در دیدار دیگر میهمان است و امتیازات بترتیب ذیل محاسبه می شود :

۱-۱۲-۴ : تیم برنده در هر دیدار سه امتیاز و در صورت مساوی شدن برای هر تیم یک امتیاز منظور می شود .

۲-۱۲-۴ : نتایج هر مسابقات براساس گزارشات مکتوب واصله از سوی ناظر مسابقه به کمیته مسابقات هیئت فوتبال ثبت در جدول امتیاز بندی لحاظ می گردد که شامل ثبت (( تعداد بازیهای انجام شده درآن فصل ، بردها ، باختها ، تساویها ، گل زده ها ، گل خورده ها ، ( بعنوان تیم میزبان ، میهمان ) می باشد . ) )

۳-۱۲-۴ : رتبه تیم در جدول براساس امتیازها مشخص می شود هر تیم دارای بیشترین امتیاز در صدر جدول و کمترین امتیاز  در انتهای جدول قرار می گیرد .

*** نحوه صعود و سقوط تیمها ( امتیازات )  :

 در این دوره از مسابقات در صورتیکه  امتیاز دو تیم یا چند تیم با هم برابر باشد نحوه جایگیری در جدول به ترتیب ذیل خواهد بود .

- نتیجه بازی رودر رو تیم های هم امتیاز در مجموع مسابقات ۲ دیدار رفت و برگشت مربوطه و در صورت تساوی امتیاز

- تفاضل گل  بهتر تعیین کننده تیم برتر است و در صورت تساوی در تفاضل گل

-  تعداد گلهای زده بیشتر در زمین حریف تعیین کننده تیم برتر است و در صورت تساوی در این بخش

-   یک بازی در زمین بیطرف ( به تشخص  هیئت فوتبال مازندران ) تعیین تیم صعود کننده و یا سقوط کننده می باشد.

 -  نهایتاً قرعه مقام جدولی را تعیین خواهد کرد .

۴-۱۲-۴ : کلیه مواردی که در این دستورالعمل پیش بینی نشده باشد با اتخاذ تصمیم در کمیته فنی هیئت فوتبال استان به مورد اجرا گذاشته خواهد شد .

(( ماده ۵ )) ضوابط اختصاصی

۱-۵ : جدول مسابقات با دعوت از نمایندگان رسمی  تیم های  حاضر در جلسه ای که در محل کمیته مسابقات هیئت فوتبال استان به تاریخ   ۲/۲/۹۱  رأس ساعت  ۱۶ در استادیوم شهداء ساری   برگزار خواهد شد تعیین ، ابلاغ و لازم اجراء می باشد .

۲-۵ : شروع مسابقات ۱/۳/۹۱    می باشد .

۳-۵ : برنامه مسابقات توسط کمیته  مسابقات تنظیم و پس از تائید هیئت  فوتبال استان به هیئت های شهرستان ابلاغ خواهد گردید .

۴-۵ : معرفی نامه رسمی بعنوان سرپرست یا نماینده تام الاختیار از سوی باشگاه پس از تائید هیئت فوتبال   محل و اعلام کتبی آدرس و شماره تلفن به کمیته مسابقات الزامی است .

۵-۵ : تیم های میهمان می بایست حداقل دو ساعت قبل از مسابقه در شهر میزبان حضور داشته و محل استقرار خود را توسط سرپرست تیم به هیئت فوتبال مربوطه اعلام نمایند .

۶-۵ : عدم ارسال بموقع مدارک تیم ها ،  انصراف از مسابقات آن تیم  تلقی و از دور مسابقات حذف خواهند شد و طبق مقررات در کمیته انضباطی هیئت در مورد آن تصمیم گیری خواهد شد .

تبصره ۷ :  ( دیر کرد مدارک برای روز اول ۰۰۰/۰۰۰/۱ ریال ، روز دوم ۰۰۰/۰۰۰/۲ ریال ، روز سوم ۰۰۰/۰۰۰/۳ ریال خواهد بود و پس از آن برابر بند ۶-۵ اقدام خواهد شد .

۷-۵ : هر باشگاه می تواند نسبت به طراحی و معرفی ( LOGO  ) انحصاری باشگاه و در درج آن بروی البسه ورزشی بازیکنان و همراهان تیم خود اقدام نماید . این نماد هویتی از یک سو بر حفظ و تقویت و انسجام اعضا باشگاه با یکدیگر و از سوی دیگر بازگو کننده مظهر وحدت سازمان یافته و هر باشگاه فرهنگی ورزشی با توجه به ارزش های حاکم بر جامعه اسلامی میهن مان می باشد .

۸-۵ : در این مسابقات هیئت های فوتبال با هماهنگی و همکاری اداره تربیت بدنی و باشگاه میزبان مسئول امنیت محل مسابقه می باشند .

۹-۵ : تعیین زمان و محل برگزاری مسابقات از اختیارات کمیته مسابقات می باشد .

۱۰-۵ : از طرف سازمان لیگ  یک نفر بعنوان نماینده و از سوی واحد  نظارت داوران یک نفر ناظر داوران  جهت حسن اجرای مسابقه و اخذ گزارشات اعزام می گردد .

در صورت عدم حضور نماینده ، رئیس هیئت  شهر میزبان نماینده کمیته مسابقات بوده و ملزم به رعایت کلیه مفاد و مقررات موجود می باشد .

۱۱-۵ : میزبان در صورت عدم امکان برگزاری مسابقه می بایست حداقل یکهفته قبل از تاریخ با ارائه مدارک و دلایل کافی و مستند مراتب را کتباً به  سازمان لیگ  اعلام تا در صورت موافقت ، مسابقه در تاریخ یا محل دیگری برگزار گردد.

۱۲-۵ : انجام یا عدم انجام مسابقه از اختیارات داور مسابقه می باشد و شرکت کنندگان به هیچ وجه مجاز به تعطیلی آن و یا هر گونه اعمال نظر نخواهند بود .

۱۳-۵ : باشگاه  میزبان موظف به تأمین رختکن برای داوران و تیمها ی میهمان می باشند .

۱۴-۵ : هیئت های میزبان بمنظور پیشگیری از تعطیلی مسابقه بدلیل اتفاقات پیش بینی نشده برای داوران اعزامی با نظر مسئول کمیته داوران محل سه نفر از داوران واجد شرایط و آماده در اختیار داشته باشند .

۱۵-۵ : در صورت لزوم رنگ پیراهن در هر مسابقه توسط سازمان لیگ  تعیین و ابلاغ خواهد شد .

۱۶-۵ : در مسابقات که پیراهن دو تیم همرنگ باشد تیم میهمان ملزم به تعویض پیراهن خود می باشد و در صورتی که دو تیم از یک شهر باشند با قرعه لباس یکی از تیم ها تعویض می گردد و یا با توافق دو تیم .

۱۷-۵ : کلیه بازیکنان و همراهان باید در تمام مدت مسابقات کارت شناسائی صادره توسط سازمان لیگ  را همراه داشته باشند و به سرپرست مسابقه تسلیم نمایند و بازیکنان فاقد کارت به هر دلیل از شرکت در مسابقه جلوگیری  می گردد .

۱۸-۵ : حضور  فعال و بموقع نیروهای انتظامی ، آمبولانس ، برانکار از سوی تیم و هیئت میزبان مسابقات و سرپرست تیمها  در هر مسابقه الزامی بوده و بدون حضور  موارد مذکور اجازه شروع مسابقه داده نخواهد شد . و کلیه عواقب و مسئولیت ها بعدی بعهده تیم ها بوده و برابر مقررات مربوطه با آنان برخورد خواهد شد .

۱۹-۵ : کلیه کارتهای زرد و قرمز از ابتدا تا خاتمه مسابقات محاسبه و مسئولیت ثبت کارتهای احتمالی بعهده خود سرپرستان و مربیان تیمها می باشد و مسئولیت ناشی از استفاده از بازیکنان غیر مجاز نیز بعهده خود آنان می باشد .

تبصره ۸ : عدم حضور نیروی انتظامی ، پزشکیار و برانکارد ، آمبولانس و دوربین فیلمبرداری که منجر به تعطیلی مسابقه از طرف نماینده و هیئت داوران گردد نتیجه بازی ۳ بر صفر منظور خواهد شد . ( زمان انتظار برای موارد فوق حداکثر ۳۰ دقیقه می باشد )

تبصره ۹ :  در صورت ارجاع بیش از دو بار پرونده تیمی به کمیته انضباطی و صدور رأی کمیته بار سوم علاوه بر جرایم نقدی و محرومیتها تا شش امتیاز بدلیل عدم رعایت اصول اخلاقی و روح جوانمردی از تیم کسر خواهد شد .

  (( ماده ۶ )) مقررات مالی

۱-۶ : در مسابقات ، تامین زمین فوتبال ، خط کشی ، آماده نمودن میدان مسابقه ، حضور و تأمین نیروی انتظامی و حضور آمبولانس و برانکارد ( با حمل کنندگان آن ) ، پزشک  بعهده باشگاه میزبان می باشد .  از طریق هماهنگی با هیئت و ادارات تربیت بدنی مربوطه ( زمین برگزاری مسابقه بایستی ۴۸ ساعت قبل به اطلاع هیئت برسد . )

۲-۶ : در مسابقات هزینه حمل و نقل ، اسکان ، تغذیه هر تیم بعهده خود باشگاه مربوطه می باشد .

۳-۶ : پرداخت هزینه های اجرائی داوری و ناظرین بعهده تیم میزبان بوده که پس از واریز به حساب ، هیئت فوتبال استان اقدام خواهد نمود .   

تبصره ۹  : بازیها فقط در زمینهای تأیید شده هیئت فوتبال استان که شرایط احراز قانونی آن به تیمها و هیئتهای میزبان ابلاغ گردیده است برگزار خواهد شد .

شرایط احراز : ۱- فنس کامل دور زمین ۲- دارا بودن رختکن برای تیمها و داوران ۳- دارا بودن سرویس بهداشتی حداقل دو چشمه و جاده قابل رفت و آمد خودرو

 (( ماده ۷ )) بازی جوانمردانه مدالها احکام و تبلیغات

۱-۷ : در هر یک از رقابتهای فوق الذکر تیم میزبان و هیئت و اداره تربیت بدنی محل موظفند نسبت به ایجاد شرایط یک بازی جوانمردانه ( FAIR PLAY  ) همه گونه پیش بینی و اقدامات مقتضی را مبذول داشته و در این ارتباط همکاری شایسته با مسئولین و ارگانهای ذیربط انجام دهند .

۲-۷ : در کلیه مسابقات هیئت فوتبال میزبان می تواند نسبت به فروش بلیط برای تماشاگران از تبلیغات رایج در محل برگزاری مسابقه استفاده کند و درآمد حاصله متعلق به هیئت فوتبال مربوطه و باشگاه میزبان و هیئت فوتبال استان به نسبت ۲۰-۷۰-۱۰ درصد می باشد .

۳-۷ : به تیم اول  مسابقات لیگ از سوی هیئت فوتبال استان بترتیب جام قهرمانی اهدا و به مدیران ، مربیان ، بازیکنان و دیگر کادر همراه نیز احکام مربوطه تقدیم می گردد .

این دستور العمل در ۷ ماده و ۱۰ تبصره تنظیم گردید که در جلسه     ۲۵/۱/۹۱   هیئت رئیسه فوتبال مازندران بتصویب رسید و برای اجرا ابلاغ می گر

نظرات 1 + ارسال نظر

ba salam. in veblage jadide tim daryast.khoshhal misham maro link konin. ba arezooye moaffaghiyat

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد