با پیگیری های متداول وبلاگ پایگاه مقاومت دانیال در آینده نزدیک فعالیت خود را آغاز میکند.

+ نوشته شده در  دوازدهم آبان ۱۳۹۵ساعت 18:0  توسط  همرنگ   | 
به نام خدا، من می خواهم در آینده شهيد بشوم برای این که...

معلم که خنده اش گرفته بود، پرید وسط حرف علی و گفت: 

ببین علی جان! موضوع انشاء این بود که «در آینده می خواهید چه کاره بشین.»

باید در مورد یه شغل یا یه کار توضیح می دادی. مثل، پدر خودت چه کاره است؟

آقا اجازه ...

شهيد !

+ نوشته شده در  هشتم بهمن ۱۳۹۱ساعت 21:45  توسط  همرنگ   | 

اگر چه قبر حقيقى سيدالشهدا (ع) در دلها و قلبهاست كه بناى آن از دوران كودكى در سرزمين دل شيعيان و عاشقانش گذارده شد؛ اما مرقد شريف آن حضرت همواره از آثار و بركات متعددى برخوردار بوده است . 

ضريح مقدس و حرم مطهر امام حسين (ع) يادگارى از جان نثارى و فداكارى او و يارانش در راه خدا مى‏باشد. مرقدى كه جاى عترت آدميان براى ابد و دوام خواهد بود، و سزاوار است كه اين بارگاه شريف و غم‏انگيز و شور آفرين، همواره زيارتگاه مردم جهان شده و انسانها ، فداكارى و عشق و صفا را از خفتگان اين مرقدهاى شريف ، سرمشق گيرند.

 

حرم حسين كعبه دلهاست . و اين كعبه طوافگاه زائران و قبله اميدواران و دارالشفاى دردمندان و پناهگاه توبه كنندگان و گنهكاران است.

آرى، عاشقان كويش و دلباختگان رويش ، پروانه‏وار خود را در اطراف ضريح مطهرش گردانيده و به آتش عشق و محبت او، پر و بال خويش را مى‏سوزانند و اشك شوق و اشتياق بر چهره و رخسار مى‏افشانند، و بر مظلومى و مصيبتهاى او و خاندانش ناله سر مى‏دهند براستى «اين چه شمعى است كه جانها همه پروانه اوست».

 

برگرد حريم تو ، كه دست طلب ماست‏

چون دامن شمعى است، كه پروانه بگيرد

فضل و شرافت كربلا و مرقد مطهر سيدالشهدا (ع) چنان است كه امام صادق (ع) فرمود: «قبر ابى عبدالله الحسين (ع) از آن روزى كه در آنجا دفن شد، باغى از باغهاى بهشتى است» (1).

با ذكر اين مختصر ، شايسته است جهت آگاهى و آشنايى با چگونگى حرم و مرقد شريف امام حسين (ع) و تحولات عمارت شريف ، مطالبى به طور اجمال ذكر گردد.

محل دفن آن حضرت كه همان گودال قتلگاه است ، اكنون داراى سقفى است كه روى آن صندوق مبارك نهاده شده و روى صندوق ، ضريح در ميان روضه منوره ، و روضه نيز در بين مسجد (مسجد بالا سر و مسجد پشت سر) و در طرف پايين پا در زاويه روضه قبور شهدا مى‏باشد اين مجموعه هم اكنون حرم امام حسين (ع) را تشكيل مى‏دهد، و حرم نيز ميان رواق و رواق در وسط صحن و صحن محور آبادانى زمين كربلا بوده و مى‏باشد.

 

ضريح مقدس در وسط واقع است و از نقره خالص ساخته شده كه در پيش روى آن با طلا و به خط نسخ نوشته شده: «ولا تحسبن الذين قتلوا فى سبيل الله امواتا بل احياء عند ربهم يرزقون»، و در بالاى سر، «آيه نور» نوشته شده است .

 

صحن مطهر حسين (ع) داراى هفت باب است كه عبارتنداز:

1- باب قبله كه ساعتى بر فراز آن نصب است ،

2- باب قاضى الحاجات

3- باب زينبيه كه در حدود تل زينبيه قرار دارد

4- باب سلطانى

5- باب بازار بزازها

6- باب سدره كه در شمال صحن بوده و به بازار و اطراف راه دارد

7- باب صافى كه به درب بين الحرمين نيز معروف است.

 

تاریخچه :

از اخبار چنين بر مى‏آيد كه بارگاه حسينى هفت مرتبه - به غير از عمارت موجود - بنا نهاده شده است .

عمارت اول: بارگاه سيدالشهدا (ع) پس از ساختن قبر شريف آن حضرت براى اولين بار در دوران بنى اميه بنا گرديد ، اخبار و روايات بسيارى آمده كه در زمان بنى اميه سقفى بر روى مزار امام و مسجدى (ظاهراً توسط بنى اسد) نزديك آن ساخته شد و تا زمان هارون الرشيد (سال 193 ) همچنان باقى بود.

عمارت دوم : بعد از تخريب مرقد شريف ، توسط هارون ، در زمان مأمون خليفه عباسى، عمارت دوم بنا شد، و تا سال 232 باقى بود .

اما از آن سال تا سال 247 متوكل چهار بار امر به خرابى و انهدام قبر كرد، و اوقاف حاير مبارك را برد و ذخاير آن را تاراج كرد.

عمارت سوم : سومين بار مرقد مطهر امام به دست «منتصر» تجديد بنا شد، و تا سال 273 باقى بود.

عمارت چهارم : تجديد بناى مرقد امام براى چهارمين بار به دست محمد بن زيد بن حسن بن محمد بن اسماعيل بن زيد بن على بن الحسين بن على بن ابيطالب ، ملقب به «داعى صغير» پادشاه طبرستان انجام گرفت.

عمارت پنجم : بناى عضد الدوله ديلمى بود، كه در سال 369 بنا شد، و در زمان او بود كه رواقى به دست عمران بن شاهين معروف به «رواق عمران» در حاير حسين ساخته شد.

عمارت ششم : ششمين بار بارگاه حسين به دست حسن بن مفضل بن سهلان ابومحمد رامهرمزى ، وزير سلطان الدوله ديلمى نوسازى شد.

عمارت هفتم : عمارت موجود است كه در سال 767 بعد از سرنگونى دولت آل بويه به سال 310 به دستور سلطان اويس ايلخانى ساخته شد، و در سال 786 فرزندش احمد بن اويس در تكميل آن كوشيد و تاريخ آن در بالاى محراب و نزديك سر شريف آن حضرت نگاشته شده است .

+ نوشته شده در  بیست و ششم آبان ۱۳۹۱ساعت 9:58  توسط  همرنگ   | 

مرحوم «علاّمه مجلسى» در فصل آخر از اعمال ماه رمضان در كتاب «زادالمعاد»، نماز شب هاى ماه رمضان را چنين بيان مى كند: (و با توجّه به اين كه بهترين اعمال، در ماه مبارك، نماز و قرآن است و اين نمازها در بردارنده بسيارى از سوره هاى قرآن است، هركس هر چند شب را بخواند غنيمت است).
شب اوّل:4 ركعت; هر ركعت بعد از سوره
حمد 15 مرتبه سوره توحيد
.
شب دوم: 4 ركعت; در هر ركعت بعد از سوره
حمد 20 مرتبه سوره إنَّا أنزلناه.

شب سوم: 10 ركعت; در هر ركعت بعد از سوره
حمد 50 مرتبه سوره توحيد.
شب چهارم ...

ادامه مطلب
+ نوشته شده در  بیستم مرداد ۱۳۹۱ساعت 18:47  توسط  همرنگ   | 
+ نوشته شده در  بیست و سوم اردیبهشت ۱۳۹۱ساعت 22:6  توسط  همرنگ   | 
بچه ها از حالا میتونیدازفیلترشکن های مااستفاده کنید .
لازم به توضیح است این فیلترشکن ها دائمی بوده و هیچ سروری قادربه قطع آن و فیلترش نمی باشد.
ضمناً تا می تونین این فیلترشکنا رو استفاده کنید.

هر سايتيو مي تونين باز كنين!!!!!

حالا این فیلتر شکن ها رو یادداشت کن و هر جا دلت می خواد برو !؟


1. نماز: فکر می کنم بهترین فیلتر شکن دنیا باشه که خود خدا هم زیر این فیلتر شکن روامضا و مهر کرده ...باور نداری این آیه اش " ان الصلاه تنهی عن فحشا و المنکر عنکبوت/44"

2. قرآن: فقط برای این فیلتر شکن بگم که نظیرش اصلا وجود ندارد. همه متخصصین فیلتر شکنی(پیامبران) جلوی این کلام الهی زانو می زنند ...برای اثر کردنش اول قدم خواندنش و بعد فهمیدن و پله آخر عمل کردن به آن است.

3. محبت اهل بیت: متاسفانه این نسخه از فیلتر شکن ها همه جا پخش نشده و به گفته صاحبان این فیلتر شکن ها این نسخه برای کسانی است که واقعا به ما(اهلبیت ) اعتقاد داشته و پیرو ما باشند.

4. اذکار: این ذکر باید توسط متخصصان آن تجو یز بشو د.

5. ماه مبارک رمضان: این سری از فیلتر شکن ها مدت زمان طولانی برای شما کاربرد دارن و حتی باعث می شن ویروس هایی که با گناه وارد وجودمون کردیم قتل عام کنیم .

اخطار جدی : در مورد فیلتر شکن سه و چهار باید بگم نسخه های تقلبی زیادی وجود دارد فقط مواظب باشید بدلی شو بهتون ندن.


دلیل فیلتر شدن:

1. وقتی انسانی گناه می کند به دلیل جهلش به ازای هر قدمی که از خدا دور می شود این فیلترها بر چشمها، گوش ها وقلبش سیطره پیدا می کنه.


2. هرگاه کسی دچار این گناهان شد اگر به یکی از این فیلتر شکن ها وصل شو د ان شاءالله سایت دلش وا می شه و هر چی بخواد می بینه.

+ نوشته شده در  دوم اسفند ۱۳۹۰ساعت 17:17  توسط  همرنگ   | 

چقدر تکان دهنه است نامه دختری 9 ساله برای رزمندگان جنگ

http://shouhada.com


+ نوشته شده در  سوم بهمن ۱۳۹۰ساعت 22:15  توسط  همرنگ   | 
کجایند مردان بی ادعا

بسیجیان در سالهای دفاع مقدس ، یک ویژگی اساسی داشتند. برای هر مشکلی بهترین و قابل دسترس ترین راه حل را پیدا می کردند و در مقابل حتی توقع تشکری هم نداشتند و برای رفع مشکل ها منتظر حکم و دستور هم نمی ماندند. این عکس هم یکی از همان موارد است. به جای این که منتظر نردبان مخصوص شوی ، خودت یا علی بگو و بالای کانال را دید بزن. در مورد این عکس حرف دیگری نیست. ببینید و برای این همت بسیجی یا علی بگویید...

برگرفته از وبلاگ :http://www.mobarezlink.blogfa.com

+ نوشته شده در  سی ام دی ۱۳۹۰ساعت 9:39  توسط  همرنگ   | 
 

روستای دانیال  ۳ شهید دارد . که ۳ شهید آن در هشت سال دفاع مقدس به درجه رفیع شهادت نائل گشتند  و ۱ شهید جانباز که بعد از سالها درد و رنج جانبازی بـه درجه شهادت نائل گشت و یک آزاده شهید و یک جانباز تقدیم به کشور عزیزمان ایران نموده است.

اسامی شهدای هشت سال دفاع مقدس:     جانباز شهید هشت سال دفاع مقدس :

۱- شهید نـادر سلیمی                             ۱- شهید سید عیسی دانیالی

۲- شهید کـریم محسنی                          آزاده شهید هشت سال دفاع مقدس :

۳- شهید کوروش لاهوهتی                       ۱- آزاده شهید سیف الله عابدینی

                          آزاده سرافراز هشت سال دفاع مقدس:

                                 ۱- جانباز عیسی علیزاده     

+ نوشته شده در  چهاردهم آبان ۱۳۹۰ساعت 21:16  توسط  همرنگ   | 
بسم الله الرحمن الرحیم

سلام

 

تقدیم می کنم به سردار رشید کربلا حضرت عباس سلام الله علیه

 

تا زخم های کاری تو ناب می شود

در لاله زار چشم تو خون قاب می شود

چون یوسفی که از قمر عارض تو ماه

در سایه سار طلعت تو خواب می شود

دیگر چه جای سرو شدن در حضور تو

آنجا که سرو پیش قدت آب می شود

باور کن از نجابت چشمان پاک تو

آئینه هم به روی تو بی تاب می شود

کوه از طنین نام رشیدت تناور است

عشق از زلال نام تو سیراب می شود

هر صبح از عمودی پیشانی تو باز

خورشید می تراود و خوناب می شود

آب از رفیع شانه تو آبرو گرفت

ور نه میان مذبله مرداب می شود

 

یا علی

+ نوشته شده در  دهم آبان ۱۳۹۰ساعت 20:32  توسط  همرنگ   | 
               

    برگرفته از کانون فرهنگی بسیج بافران به نشانی http://basijebafran.blogfa.com

+ نوشته شده در  هجدهم مهر ۱۳۹۰ساعت 18:48  توسط  همرنگ   | 

هنگامی که فرانسوا میتران در سال ۱۹۸۱ میلادی زمام امور فرانسه را بر عهده گرفت،ازمصر تقاضا شد تا جسد مومیایی شده فرعون را برای برخی آزمایشها و تحقیقات از مصر به فرنسه منتقل کند.

جسد فرعون به مکانی با شرایط خاص در مرکز آثار فرانسه انتقال داده شد تا بزرگترین دانشمندان باستانشناس به همراه بهترین جراحان و کالبد شکافان فرانسه، آزمایشات خود را بر روی این جسد و کشف اسرار متعلق به آن شروع کنند.

رئیس این گروه تحقیق و ترمیم حسد یکی از بزرگترین دانشمندان فرانسه به نام پروفسور موریس بوکای بود، او بر خلاف سایرین که قصد ترمیم جسد داشتند، در صدد کشف راز و چگونگی مرگ این فرعون بود.

تحقیقات پروفسور بوکای همچنان ادامه داشت تا اینکه در ساعات پایانی شب نتایج نهایی ظاهر شد بقایای نمکی که پس از ساعت ها تحقیق بر حسد فرعون کشف شد دال بر این بود که او در دریا غرق شده و مرده است و پس از خارج کردن جسد او در دریا غرق شده و مرده است و پس از خارج کردن جسد او از دریا برای حفظ جسد، آن را مومیایی کرده اند. اما مسئله غریب و آنچه باعث تعجب بیش از حد پروفسور  بوکای شده بود این مسئله بود که چگونه این جسد سالمتر از سایر اجساد، باقی مانده در حالی که این جسد از دریا بیرون کشیده شده است.

حیرت و سردرگمی پروفسور دوچندان شد وقتی دید نتیجه تحقیق کاملا مطابق با نظر مسلمانان در مورد غرق شدن فرعون است و از خود سئوال می کرد که چگونه این امر ممکن است با توجه به اینکه این مومیایی در سال ۱۸۹۸ میلادی و تقریبا در حدود ۲۰۰ سال قبل کشف شده است،در حالی که قرآن مسلمانان قبل از ۱۴۰۰ سال پیدا شده است؟!

چگونه با عقل جور در می آید در حالی که نه عرب و نه هیج انسان دیگری از مومیایی شدن فراعنه توسط مصریان قدیم آگاهی نداشته و زمان زیادی از کشف این مسئوله نمی گذرد؟!

و آیا ممکن است محمد(ص) هزار سال قبل از این قضیه خبر داشته؟ پروفسور موریس بوکای تورات و انجیل را بررسی کرد اما هیچ ذکری از نجات جسد فرعون به میان نیاورده بودند.

پس از اتمام تحقیق و ترمیم جسد فرعون، آن را به مصر بازگرداندند ولی موریس بوکای خاطرش آرام نگرفت تا اینکه تصمیم به سفر کشورهای اسلامی گرفت تا از صحت خبر ذر مورد ذکر نجات جسد فرعون توسط قرآن اطمینان حاصل کند. یکی از مسلمانان قرآن را باز کرد و آیه ۹۲ سوره یونس را برای او تلاوت نمود.

این آیه او را بسیار تحت تاثیر قرار داد و لرزه بر اندام او انداخت و با صدای بلند فریاد زد: من به اسلام داخل شدم و به این قرآن ایمان آوردم موریس بوکای با تغییرات بسیاری در فکر و اندیشه و آیین به فرانسه بازگشت و دهها سال در مورد تطابق حقائق علمی کشف شده در عصر جدید با آیه های قرآن تحقیق کرد و حتی یک مورد از آیات قرآن را نیافت که با حقایق ثابت علمی تناقض داشته باشد. و بر ایمان او به کلام الله جل جلاله افزوده شد ( لایاتیه الباطل من بین یدیه و لا من خلفه تنریل من حکیم حمید).

فالیوم ننجیک ببدنک لتکون لمن خلفک ءایه و ان کثیرا من الناس عن ءایتنا لغفلون/۹۲-یونس

پس امروز بدن و جسد(بی جان تو را ) از امواج رهایی می بخشیم به این دلیل که برای آیندگان نشانه ای از سرانجام گناه باشی تا افراد ظالم از تو عبرت گرفته و دست از ستم خود بکشند و افراد مومن برا ایمانشان افزوده شود و با اراده محکم تری براساس اعتقادات خویش عمل کنند، اما بسیاری از مردم از آیات و نشانه های ما غافلند.

منبع: پیش شماره خرداد ۸۹

نشریه فرهنگی مادبه- دانشگاه علوم و فنون قرآن کریم

نویسنده : مهدی حامدی تاریخ : ۴ مهر ۱۳۸۹
+ نوشته شده در  بیست و یکم شهریور ۱۳۹۰ساعت 21:17  توسط  همرنگ   | 

حضرت رسول (ص): هر کس سوره ی ياسين (يس) را برای رضای خدا تلاوت کند مانند کسی است که دوازده مرتبه قرآن را ختم نموده باشد.

حضرت رسول (ص): هر چیزی عروسی دارد، عروس قرآن الرحمن است.

امام صادق (ع): هر کس سوره ی واقعه را هر شب پیش از آنکه به خواب رود بخواند، خداوند را در حالی دیدار خواهد کرد که چهره اش همچون ماه شب چهارده می درخشد.

امام صادق (ع): هر کس سوره ی نصر را در نماز واجب يا نافله بخواند خداوند او را بر جميع دشمنانش پيروز می گرداند.

امام صادق (ع): بر تمام مومنين از زن و مرد اگر شيعه ما باشد لازم است که در شب جمعه، سوره ی جمعه را بخواند.

+ نوشته شده در  بیست و هفتم مرداد ۱۳۹۰ساعت 17:35  توسط  همرنگ   | 

 

 قدرتمندترین رهبر جهان کیست؟  


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  چهارم تیر ۱۳۹۰ساعت 22:48  توسط  همرنگ   | 

نام چمران، برای كسانی كه او را ندیده‌اند، تصویر مبهمی است از كسی كه درس و دانشگاه را رها كرد و جنگید؛ تن به تن، سلاح به دست. او سال‌ها در لبنان با بچه‌های مدرسه «جبل عامل» زندگی كرد و زیستن را آموخت. جنگید و جنگیدن را یاد گرفت و عاشق شد و عشق ورزیدن را تجربه كرد.
چمران مثل هیچ‌كس نبود. مثل هیچ‌كس هم زندگی نكرد. زندگی او پر بود از بلندی‌هایی كه روی آن می‌ایستاد و سخنرانی می‌كرد و گودال‌هایی كه در آن سنگر می‌گرفت و كمین می‌كرد. تا سرانجام روز رفتن رسید. عشق آمد و چمران را با خودش برد. اندوهی گذاشت برای هم‌رزمان وصبری برای غاده.[1]
نام چمران برای كسانی كه او را دیده‌اند، تصویر روشنی از زندگی یك مرد است؛ مردی كه برای خدا آمد، برای خدا زندگی كرد و به سوی خدا رفت.[2] او شخصیتی بود با خصلت های ویژه:


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  سی و یکم خرداد ۱۳۹۰ساعت 21:25  توسط  همرنگ   | 

بسیج چیست ؟ و بسیجی کیست ؟


بسیج شجره طیبه و درخت تناور و پرثمری است که شکوفه های آن بوی بهار وصل و طراوت یقین و حدیث عشق می دهد و بسیجی شاخ برگ درختیست که با ایثار و فداکاری تمام مجاهدان از صدر اسلام تاکنون پیوسته مراقبت شده تا بوی دل انگیز آن بهار صلح و امنیت را برای میهن اسلامی مان به ارمغان بیاورد و بسیجی بر بالای آن حدیث عشق را سروده است .

بسیج مدرسه عشق و مکتب شاهدان و شهیدان گمنامی است که پیروانش برگلدسته های رفیع آن، اذان شهادت و رشادت سرداده‌اند و بسیجی دانش آموخته مکتبی است که فارغ التحصیلان آن در جنت رضوان سکنی گزیده و ثمره رشادتهای خود را در لقاء پروردگار خویش یافته اند .

بسیج میقات پابرهنگان و معراج اندیشه پاک اسلامی است که تربیت یافتگان آن، نام و نشان در گمنامی و بی نشان گرفته‌اند و بسیجی سرباز گمنان امام زمان(عج) است که در مکتب عاشورا تربیت یافته و در دفاع مقدس خود مدرس سلسه رهجویان شهادت گشت .

بسیج لشگر مخلص خداست که دفتر تشکل آن را همه مجاهدان از اولین تا آخرین امضاء نموده‌اند و بسیجی آن رزمنده پاکبازیست که شبها در فراق مولای خود نجوا می کند و روز در جهادی حضور دارد که یک روز در برابر هجوم نظام سلطه ایستادگی کرده و اینک در برابر تهاجم فرهنگی اش خاکریز زده است .

و تشکیل بسیج در نظام جمهوری اسلامی ایران یقیناً از برکات و الطاف جلیة خداوند تعالی بود که بر ملت عزیز و انقلاب اسلامی ایران ارزانی شد . چرا که اگر بسیج نبود در دفاع مقدس نمی توانستیم در برابر دشمن تا دندان مسلح ایستادگی کنیم و هرجا که نوای دلنشین بسیج طنین انداز شده تحول عظیم ببار آورده که ثمرات آن در همه زمینه ها آشکار شده است .

بسیجی کسی است که شور و شعور را در هم آمیخته و پیوندی ناگسستنی با مولای خوبان دارد که در قالب زمان محدود نشده و همچنان ادامه دارد. تا زمانیکه کشور محتاج امنیت است حضور بسیج و بسیجی لازم و ضروری است و هیچ کشوری در هیچ زمانی بدون امنیت نمی تواند به حیات خود ادامه دهد .

بسیج یک نیروی مردمی است و به طبقه خاصی تعلق ندارد و بسیجی را می توان در هر قشری از اجتماع جستجو کردو یافت . بسیجی با ایمان عمیق توام با عواطفی که از خصوصیات ملت ایران سرچشمه می گیرد رفتار و عملکرد دشمن را رصد کرده و هرزمان لازم شد وارد میدان شده و با تفکری که از اسلام ناب محمدی(ص) نشات می گیرد به مقابله با خطرات می رود .

در یک کلام بسیجی نیرویی کارآمد و سرمایه ای گرانبها برای اسلام و انقلاب و کشور است که باوجود آن ، کشور از گزند دشمنان مصون مانده و راههای ترقی و پیشرفت با سرعتی بیشتر طی می شود و هرکس که این نیروی عظیم را انکار کند در خرد و یا صداقت او باید شک کرد .

+ نوشته شده در  پنجم اردیبهشت ۱۳۹۰ساعت 20:10  توسط  همرنگ   | 

هفت سین واحد تخریب که عبارت بود از: سرنیزه، سیم خاردار، مین سوسکی، مین سبدی، سیم تله انفجاری و در سایر واحدها: سمبه، سیمینوف، سرب، ساچمه

بر گرفته از وبلاگ:http://basijebafran.blogfa.com

+ نوشته شده در  بیست و نهم اسفند ۱۳۸۹ساعت 23:45  توسط  همرنگ   | 
ستاد یـــــادواره شهدای دانیال با فـــرا رسیدن رحلت پیامبر اکرم (ص) و امـــام حسن مجتبی (ع) بـــــــا حضور سردار حسن نیا و مسولین شهرستان عباس آبــــاد و بــــخش سلمانشهر با حضور بسیجیان و مــــــردم روستای دانیال بـــــا حضور پرشور خود یاد و خــــاطره شهدای هشت سال جنگ تحمیلی به خصوص شهدای روستای دانیال را گرامی داشتن .
+ نوشته شده در  سیزدهم بهمن ۱۳۸۹ساعت 18:59  توسط  همرنگ   | 

سلاح نبرد نرم چیست؟

بیانات رهبر، در دیدار جمعی از بسیجات کشور 4/9/1388

مظلومیت به معنای ضعف نیست

 وقتی انسان حقیقت بسیج را می داند، آن وقت می فهمد سرّ مخالفت ها و دشمنی ها و عنادهایی که هدایت می شود از طرف دشمنان انقلاب و دشمنان کشور و دشمنان نظام به سوی بسیج؛ علت این دشمنی ها را انسان می فهمد قله های بلند بیشتر آماج قرار می گیرند. نشان های برجسته، زودتر مورد توجه واقع می شوند و آماج دشمنی قرار می گیرند.

آیت الله خامنه ای

دشمنان می دانند که حضور بسیجی، واقعیت بسیج در کشور و در میان ملت ایران چقدر اهمیت دارد؛ لذا همت می گمارند بر اینکه این حقیقت موثر و کارآمد و نافذ را مورد تهاجم قرار بدهند. البته این مظلومیت است. مظلومیت، مطلقاً به معنای ضعف نیست. قوی ترین انسان های دنیا هم مظلوم واقع شدند. امیرالمومنین (علیه السلام) نیرومندترین انسان دوران های گوناگون است و مظلوم ترین انسان ها هم هست. انقلاب ما و نظام جمهوری اسلامی جزو مقتدرترین و نافذترین پدیده های دوران معاصر است، اما مظلوم هم هست.

مظلوم است، ولی مقتدر است، نافذ است، اثرگذار است؛ این اثرگذاری باقی خواهد ماند.

- نبرد امروز نبرد نرم است

جنگ نرم؛ یعنی جنگ به وسیله ابزارهای فرهنگی، به وسیله نفوذ، به وسیله دروغ، به وسیله شایعه پراکنی؛ با ابزارهای پیشرفته ای که امروز وجود دارد، ابزارهای ارتباطی ای که ده سال قبل و پانزده سال قبل و سی سال قبل نبود، امروز گسترش پیدا کرده. جنگ نرم یعنی ایجاد تردید در دل ها و ذهن های مردم.

- بصیرت فراموش نشود

بصیرت ،بنده بارها بر روی بصیرت تکیه می کنم، به خاطر همین. مردم بدانند چه اتفاقی دارد می افتد؛ ببینند آن دستی را که دارد صحنه گردانی می کند، صحنه را شلوغ می کند تا در خلال شلوغی های مردم، یک عنصر خائنی، یک عنصر دست نشانده و دست آموزی بیاید کاری را که آن ها می خواهند، انجام بدهد و نشود او را توی مردم پیدا کرد. این کاری است که دشمن می خواهد انجام بدهد هر اقدامی که به بصیرت منتهی بشود، بتواند عنصر خائن را، عنصر بدخواه را از آحاد مردم و توده مردم جدا کند، او را مشخص کند، این خوب است.

،بنده بارها بر روی بصیرت تکیه می کنم، به خاطر اینکه  مردم بدانند چه اتفاقی دارد می افتد؛ ببینند آن دستی را که دارد صحنه گردانی می کند، صحنه را شلوغ می کند تا در خلال شلوغی های مردم، یک عنصر دست نشانده و دست آموزی بیاید کاری را که آن ها می خواهند، انجام بدهد و نشود او را توی مردم پیدا کرد

 هر اقدامی که فضا را مغشوش کند، مشوش کند، انسان ها را نسبت به یکدیگر مردد کند، فضای تهمت آلود باشد، مجرم و غیر مجرم در آن مخلوط بشوند، این فضا مضر است، مخالف است.

- تردید ممنوع!

من می بینم در بعضی از اظهارات، در بعضی از حرف ها، فضا آن چنان مغشوش می شود که افراد سردرگم می شوند؛ مردم نسبت به همدیگر، نسبت به نخبگانشان، نسبت به مسئولان شان بدبین می شوند؛ این درست نیست.

حالا بعضی ها- چه مطبوعات، چه بعضی از عناصر گوناگون- توصیه پذیر نیستند؛ آن ها از ما توصیه نمی خواهند؛ معلوم نیست سیاست های بعضی از این دستگاه ها و مطبوعات و رسانه ها را کی معین می کند و کجا معین می شود- نانشان در ایجاد اختلاف است- اما آن کسانی که مصالح کشور را می خواهند، مایلند حقایق راغالب کننده من توصیه ام به آن ها این است که از این اختلافات جزئی و غیر اصولی صرف نظر کنند.

+ نوشته شده در  پنجم دی ۱۳۸۹ساعت 11:9  توسط  همرنگ   | 
امام خمینی (ره) می فرماید : اگربرکشوری نوای دلنشین تفکربسیجی طنین انداز شد چشم طمع دشمنان وجهانخواران ازآن دور خواهد گردید والا هر لحظه باید منتظرحادثه ماند.
+ نوشته شده در  بیستم آبان ۱۳۸۹ساعت 6:19  توسط  همرنگ   | 

شرایط جذب عادی

۱) حداقل سن10 سال تمام

2) مدارک 2 قطعه عکس 4×3

3) کپی کارت ملی و شناسنامه

4) پر کردن فرم جذب عادی ( برگ شماره یک )

5) بیمه غرامت

پس از گذشتن 6 ماه می توان به تبدیل عضویت عادی به فعال اقدام نمود

 

شرایط جذب فعال

1) حداقل سن 14 سال تمام.

2)  ۶ماه از پرونده عادی گذشته باشد.

3) مدارک عادی اگر داخل پرونده ناقص است تکمیل شود،عکس 2قطعه 4×3.

4) کپی کارت ملی و شناسنامه.

5) گواهی آمادگی دفاعی (دوم دبیرستان) یا آموزش مقدماتی بسیج.

6) فرم خام فعال پر شود در 3 برگ .

7) بیمه غرامت اگر در زمان عادی نداشت صادر گردد.

 

سهمیه دانشگاه

 سهمیه دانشگاه فقط برای دانشگاه آزاد و علمی کاربردی برای قبولی در آنها می باشد

 نه برای پرداخت شهریه دانشگاه و برای استفاده از آن بسیجی باید فعال باشد و حداقل

 ۱۰۰ امتیاز داشته باشد حال این 100 امتیاز چگونه محاصبه می شود.

1) 50 امتیاز فعال باید داشته باشد به ازای هر ماه 5/2 امتیاز.

2) هر ماه عضویت عادی 1 امتیاز.

3) به ازای هر ماه در شورای گردان عاشورا 3 امتیاز .

 

کسری خدمت

برای استفاده از کسری خدمت بسیجی باید جز نیروی فعال پایگاه خود باشد و در پایگاه

ثبت فعالیت داشته باشد که ثبت فعالیت به صورت عدد نوشته می شود و باید حداقل 45         

ساعت ثبت فعالیت به ازای هر 3 ماه ( برای نیروی فعال ) داشته باشد.

برای کسانی که مسئولیت دارند ( شورای پایـــگاه یا گردان) حــــــداقل 60 ساعت به ازای 3

ماه فعالیت داشتن آمـــــوزش تکمیلی که تـــوسط گردان ها بــرگزار میشود باعث می شود

بسیجی از آموزش خدمت معاف شود که تا سقف 3 مـــاه می باشد . بسیجی باید از هر نوع

آموزشی که دیده است ۳ برگ کپی برای دادن مدارک کسری خدمت به همراه داشته باشد .

مدارک مورد نیاز برای کسری خدمت

1)     داشتن یک سال پرونده بسیجی فعال .

2)     داشتن ثبت فعالیت در پایگاه مربوطه.

3)     معرفی از یگان مربوطه که در آن خدمت می کند.

4)     بسیجی باید قبل از 7 ماه خدمت باید برای کسری خدمت خود اقدام نماید.

5)     نداشتن غیبت در خدمت سربازی

6)     کپی هر نوع آموزش (اعم ازمقدماتی ،تکمیلی،طرح معرفت و غیره)

7)     عکس 4×3 به همراه کپی شناسنامه و کارت ملی هر کدام 2 قطعه.

8)     کپی آخرین مدرک تحصیلی.

9)     کپی برگه اعزام به خدمت که باید برابر اصل باشد.

10)  گواهی آمادگی دفاعی 1و2 همراه با ریز نمرات (راهنمایی و دبیرستان)

+ نوشته شده در  بیست و سوم تیر ۱۳۸۹ساعت 6:25  توسط  همرنگ   |